Vandaag besteld is morgen in huis.
High protein pancake & whey protein chocolade nieuw in ons assortiment.

5 tips om je progressie bij te houden!

Waarom is het bij houden van jouw progressie nou zo belangrijk. Dit gaan we je zo goed mogelijk vertellen. Zodat je dit uiteindelijk zelf kan doen. Progressie is vooruitgang boeken. Je wilt daarom ook je progressie vastleggen. Zo krijg je steeds meer data van waar je staat. Je weet dan ook waar je moet bij sturen als dit nodig is.  

Progressie kan je meten/ bijhouden door verschillende dingen te doen. Het betekent alleen niet dat alles wat hier staat goed. Het kan voor jou goed zijn en voor een ander niet. Ik zal voor een paar onderwerpen wat op noemen wat je dan kan bijhouden voor progressie. 

Afbeelding met binnen, plastic

Automatisch gegenereerde beschrijving

Training:

Als jij progressie wilt boeken in je training is het wel handig om te kijken wat je doet. Zodat je kan zien bij een volgende training wat je dan hebt gedaan. Je weet dan als je progressie boekt of niet. Om bij te houden zijn jouw oefeningen, het gewicht wat je doet (kilo’s) en de aantal Reps (herhalingen) die je doet. Zo maak je voor jezelf je training meetbaar. Hierdoor weet jij als jij je volgende training progressie geboekt hebt. 

Wat kan je bij houden?

  • Kilo’s
  • Reps
  • Training (oefeningen)

Lichaamssamenstelling:

Moment als jij wilt afvallen of spiermassa wilt aankomen is het juist belangrijk om hier wat van bij te houden. De meeste van jullie houden jullie gewicht dan ook vast bij. Als je dit nog niet doet. Begin hier dan alvast mee. Dit doe je op een vast tijd stip. Probeer dit elke dag te doen. Zodat je een week gemiddelde hebt. Het kan zijn dat je gewicht schommelt in de week. 

Afbeelding met groente

Automatisch gegenereerde beschrijving

Je kan ook een bepaald omvang meten. Bijvoorbeeld van je armen, benen, buik of anders. Hier kan je dan elke week meten als er progressie in zit. Dit kan nogmaals voor verschillende doelen zijn. Zo hou jij bij als je hier in progressie boekt of niet. Ook kan je vetpercentage meten. Zo kan je bijhouden hoeveel procent vet je hebt. Dit kan je door verschillende metingen doen. 

Ook zal ik adviseren om foto’s te maken. Soms blijft de weegschaal hetzelfde maar als je in de spiegel kijkt zie jij verandering. Je kan hier ook foto’s van maken. Dit zorgt ervoor dat jij jouw hele lichaam bij houdt op de foto. Zo zie je echt het verschil. 

Wat houden we bij:

  • Gewicht
  • Omtrek
  • Vetpercentage
  • Foto
Afbeelding met fruit, gerangschikt, vers

Automatisch gegenereerde beschrijving

Eetpatroon:

Je eetpatroon bijhouden. Dit kan natuurlijk op verschillende manieren. De bekendste is via een appje je eten bijhouden. Wie kent dat tocht niet. Dit kan een affectieve manier zijn om jouw eetpatroon in kaart te brengen. 

Je kan dit bijvoorbeeld ook doen op papier of op je telefoon. Zet er tijden bij wanneer je eet maar ook snoept. Zo maak je voor jezelf zichtbaar op welke momenten je dat doet. Ook zie je dan op welke dagen je dit het meest doet. Zo kan je zien wat je anders kan doen als dit een belemmering is voor je doel.  

Tip: hou je eten bij in een app is makkelijk en snel. 

Dat je nu hebt gelezen zie je dat er verschillende manieren om je progressie bij te houden. Er zijn talloze manier om dit te doen. We hopen dat jullie hier wat tools hebben geven om hier mee aan de slag te gaan doen.